Je zoekt geen makelaar, je zoekt een huis dat bij je past.

Een woning die past bij je levensfase, woonwensen en budget. Zelf zoeken op Funda is hiervoor een mooie eerste stap. Onze toegevoegde waarde zit hem in:

  • kennis van de woningmarkt en bijbehorende prijsstellingen.
  • woningen kunnen aanbieden voordat ze op Funda staan.
  • het voorkomen van miskopen door onderzoek naar gebreken, bestemmingsplan, beslagleggingen, bodemgesteldheid, bouwvergunningen et cetera.
  • professioneel en beargumenteerd prijsonderhandelingen voeren.
  • begeleiding bij het opleveren van de woning (inspectie) en het officiële traject bij de notaris.

We begeleiden je graag van begin tot eind bij de aankoop van je nieuwe woning. Maar het is ook mogelijk om een deel zelf te doen. Je kiest zelf op welke onderdelen je onze kennis en vaardigheden wilt inzetten. We stemmen ons tarief af op de toegevoegde waarde die we leveren.

  • eenzijdige belangenbehartiging voor de aankoop, want als makelaar kun je maar één belang behartigen: het belang van je opdrachtgever.
  • een zoekprofiel opstellen waaraan jouw ideale woning moet voldoen (denk aan locatie, prijsklasse, bouwkundige staat en zaken zoals tuin, garage, aantal kamers etc.)
  • uw criteria matchen met het NVM-uitwisselingssysteem zodat ook panden van andere NVM makelaars uit de regio geselecteerd kunnen worden op basis van uw zoekprofiel.
  • we houden je telefonisch en per e-mail op de hoogte van het woningaanbod en stemmen voortdurend jouw wensen en nieuwe mogelijkheden op elkaar af.
  • we maken bezichtigingsafspraken met collega-makelaars of particuliere verkopers en zorgen ervoor dat je een eventuele verkoopbrochure ontvangt.
  • na een bezichtiging bespreken en evalueren we samen met jou de woning die we bekeken hebben en passen indien nodig je zoekprofiel aan.
  • bij concrete interesse in een woning bespreken we het financiële plaatje zodat we de best mogelijke koop voor jouw mogelijkheden kunnen realiseren.
  • we doen de noodzakelijke recherche omtrent perceelsgrens, bodemgesteldheid, gebreken, beslagen, erfdienstbaarheden, bestemmingsplan, overheidsplannen, milieuvoorschriften, bouwvergunningen et cetera.
  • we voeren in jouw naam en belang de prijsonderhandelingen en bepalen de secundaire condities.
  • na overeenstemming tussen jou en de verkoper maken we je persoonlijke gegevens en de secundaire condities kenbaar aan de verkoper zodat de koopakte kan worden opgemaakt.
  • we bespreken de koopakte met je zodat je exact weet waar je je handtekening voor zet.
  • we maken een opsomming van de financiële gevolgen en geven je een degelijk advies op maat over hypotheken en financieringsmogelijkheden.
  • we versturen de originele koopakte naar de notaris en een kopie exemplaar naar jou.
  • we plannen de transportdatum in met partijen en notaris en spreken een tijdstip voor inspectie af.
  • bij de inspectie controleren we of aan alle afspraken is voldaan en nemen we de meterstanden op van gas, water en elektra. Ook gaan we met je mee naar de notaris voor de eigendomsoverdracht.
  • we beoordelen de notariële akte van levering en bespreken deze met jou.
  • gedurende het gehele proces zijn we vraagbaak voor alle zaken die samenhangen met de verkoop (ook fiscale of financiële vraagstukken).